Tuesday, November 11, 2008

KecantiKAn Vs KebErsihan lol!!!








KecaNtikaN VS KebErsihaN

heyya all...


ntah kenapa hari nie, hari nie aku nk post something yg lama dah aku pikirkan...




pasal kecantikan and kebersihan...




pg nie, ader larh makhluk Allah yg bernama kucing telahmendermakan najis nyer dalam shower umah aku..(nasib baik kucing tue bertamadun..berhadas dalam shower)..huhu..


sorang pun x mau bersihkan..sedeyh bangat seyh...

as usual, aku gak arh kena jd bibik membersihkannye..
kalau x, smpai kiamat larh "hadiah"tue ader kt situ..

So.....


apa yg aku nmpak, perempuan (as in focus) ramai yg hanya nmpak sgt smart and gorgeous kt luar..smpai dpt bwt lelaki termimpikan kecantikan dyorang n bwt lelaki meleleh air liur nk menggatal..hehe..TP kt rumah, Ya Ampunnnnnn...x cntik tanpa make-up yg setebal 20 inci tue x per lagi..tp, kebersihan thap yg paling low...



hurmmm...


x fhm aku...


ramai yg prfer nmpak cantik bangat kat luar, tapi kebersihan tmpt tinggal, mcm hampeh..


yuppp...ZerO level of hygenic sense

bilik yg berterabur, lantai x bersapu seminggu and smpah depan bilik x gheti2 nk buang...n kalau toilet kotor pun bukan nk amik inisiatif nk cuci..


maybe, dyorang takut kuku patah kot...ngeh2...or x nk muka terjejas dek kerana bau busuk tue kot..
huhu...aku pikir, perempuan zaman sekarang nie byk yg PLASTIk....yup..
(meminjam kate2 buddy aku-yazid) "Plastic Mess"...
bukan aku jer yg fikir mcm nie..tp, lelaki sure x nk cari perempuan yg hanya cntik, tp attitude pun tahap 1st class nyer...dari segi kebersihan YG PALING UTAMA...

x guna kalau cantik kat luar, tp rumah mcm kapal nk terbalik...


reban ayam lg smart..


so, just wanna remind all the girls outside there (termasuk aku), beauty lies on its beholder...


then, selain jaga personaliti untuk ditatap orang2 kat luar sne, kebersihan pun kena jga jgk..



"Kebersihan Lambang Keimanan"..k...

sure boys kt luar sne, x nk cari gf yg hanya cntik, stylo, hot n smart in brain jer kn????

tul x??
kebersihan pun kena Tip-top....
so, girls being pretty is not all about putting make-up until u look like a barbie doll but being Hygeine is the most important quality u need to instill in ur body, mind n soul...

datz it..



"HIDUP MESTI CANTIK N BERSIH!!!"
lots of lurve,

































5 comments:

Yazid Fauzi said...

wep..bukan plastic mess la!,,,plastic-ness!
i repeat plastic-ness!
tu jer nk betulkan..
wawawa

~mrs.amy ~ said...

xde chatbox ke?huhu

Fify said...

yazid: eceh2...
sowi bngat yarh bro...

turquoise:
soon yerh darling...

aizul marcello said...

ngee3x..kalau mcm tuh nak amik fy jadi bini abang laa..pembersih sket..hahaha

Free Soul said...

Hey Fifi..
Happy Holidays! Take care and miss me aite!
muaxxx.. bye dear!